אני מאמין חינוכי |
במרוצת השנים , לאור הניסיון הרב שצברנו , גיבשנו אני מאמין שעקרונותיו מובאים כאן לפניכם- 1. יצירת סביבה תומכת ואוהבת תוכנית הלימודים בגן שמה דגש רב על יצירת קבוצה תומכת ואוהדת שהינה תנאי חשוב בהתפתחות הילד. אנו מאמינים כי בתהליך החינוכי יש לפתח את הפן הרגשי חברתי לא פחות מן הפן האינטלקטואלי. אנו נותנים לילד את התחושה כי הוא חי בחברה מתפתחת ומשתנה ועם זאת אוהבת ועוטפת. כל זאת עם מתן חום והמון אהבה, נשיקות וחיבוקים. 2. סיפוק הצרכים הבסיסיים בגנים שלנו מעניקים לילד סביבה המאפשרת לו סיפוק צרכיו הבסיסיים החל ממזון ושינה וכלה בפיתוח אינטלקטואלי ורגשי המותאם לגילו, יכולתו, סקרנותו וקצב התפתחותו. 3. סביבה יציבה וקבועה לצד הגירויים החברתיים והאינטלקטואליים המשתנים בתוך הגן, אנו שואפים להגיש לילד סביבה יציבה וקבועה. סדר היום הקבוע, זמני הארוחות , טקסים במועדים קבועים ועוד . כל אלה מעניקים לילד עוגן ליציבות ונינוחות. ההתנהלות בגן מבטאת גמישות בתוך מסגרת. 4. התנסויות מגוונות הלימוד בגן , מזמן לילד התנסויות רבות ומגוונות המאפשרות לו התפתחות רגשית, תחושתית, מוטורית , רגשית ואינטלקטואלית. 5. אמונה ביכולותיו של הילד אנו מאמינים כי בכל ילד טמונות יכולות רבות שיש לגלותן ולפתחן. הגן מאפשר לפתח בילד את כישוריו ולחזק חולשותיו. מחקרים רבים מוכיחים כי ילד הגדל בסביבה המשדרת לו אמונה ביכולתו , מפתח את תחושת המסוגלות שהיא תנאי הכרחי להצלחה בכל משימה , ואפילו הקשה ביותר. צוות החינוכי בגן עובר השתלמויות רבות בהן מושם דגש רב על הנעת הילד לסקרנות ולהתעניינות. 6 .עצמאות החינוך לעצמאות אינו " נולד בן לילה" ויש להשקיע בו מאמץ וסבלנות. אנו בגן מעודדים ילד המתעקש ואומר" אני לבד" , בתנאי כמובן שאין בפעולה שברצונו לבצע סכנה ביטחונו. חשוב לנו לתת לילדים להתמודד עם קשיים , להתנסות בעצמו וללמוד גם מניסיונות לא מוצלחים , שיש דברים שבהם הם עדיין זקוקים לעזרה. 7. חינוך לאחריות דרך מטלות קטנות ופשוטות , לומד הילד לקחת אחריות על עצמו. בעיקר בקבוצות הגן הבוגרות , האחריות להחזיר צעצועים למקום , לרחוץ ידיים לאחר הארוחה , כל אלה הם צעדים ראשונים בדרך לאחריות מלאה ועצמאית. 8. עידוד כשם שהצמח זקוק לאור ולמים על מנת לגדול ולהתפתח, כך גם הילד זקוק לעידוד. העידוד הוא המזון להתפתחות הנפשית של הילד. מטרת העידוד היא להביא לחיזוק באמונה בכוחו וביכולתו של הילד , ולנטוע בו את אומץ הלב להיות בלתי מושלם. ואכן , בוגרי הגנים שלנו, בולטים מאוד בהמשך דרכם החינוכית כילדים סקרנים , בעלי בטחון עצמי ומוכנות גבוהה יותר להמשיך ולגלות את רזי העולם. |
||